İçteki ve dıştaki karanlıkla yüzleş
Darkest Dungeon II, antik bir kötülükle yüzleşmek için bir maceracı grubuna liderlik ettiğiniz premium fantastik rol yapma oyunudur. Bu süreçte, sadece canavarlar ve diğer düşmanlarla değil, aynı zamanda grubunuzun iç anlaşmazlıklarıyla da başa çıkmanız gerekecek. Karakterlerinizin stresini ve birbirleriyle olan ilişkilerini yönetmek başarı için hayati öneme sahiptir.
Orijinal Darkest Dungeon gibi, bu devam oyunu roguelike oyun mekaniğini sıra tabanlı savaşla birleştiriyor. Darkest Dungeon II ile öncüsü arasında bazı farklılıklar var, ancak çoğu temel unsur tanınabilir. İkonik karakter tasarımları ve karanlık, melankolik fantastik estetik, oyuncuları Urtuk: the Desolation gibi oyunları hatırlatacaktır.
Hayatta kalma mücadelesi
Önceki oyunu gibi, Darkest Dungeon II zorlu bir oyundur; erken denemelerin başarılı olması pek olası değildir. Ancak, oyunu yenme girişimlerinin her biri, başarısız olsa bile, gelecek oyunlar için yeni karakterler ve eşyalar açar. Başarı, farklı karakterlerin yeteneklerini birleştirerek kazanan stratejiler oluşturmakla gelir. Ayrıca, savaş hattınızdaki karakterleri doğru pozisyonlarda konuşlandırmanız gerekecek.
Karakterlerinizin güçlerine rağmen, hala savunmasız insanlardır. Korkutucu veya stresli deneyimlerle karşılaştıklarında, stres seviyeleri kazanacaklardır. Çok fazla stres, karakterin çökmeye neden olur, bu da diğer grup üyelerini rahatsız edebilir veya hatta zarar verebilir. Karakterler birbirlerinden hoşlanmamaya başladıkça, birlikte daha az iyi çalışacaklardır. Stres seviyelerini ve ilişkileri yönetmek, savaş kadar zorlayıcı olabilir.
Kahramanın görevi ve yolculuk mekanikleri
Darkest Dungeon II’de, oyuncular, The Academic adlı mentorları tarafından, kötülüğün kaynağını yenmek için The Mountain’a yolculuk etmeye yönlendirilir. Parti, The Stagecoach kullanarak çürümüş bir krallığı geçer, The Flame tarafından korunur, yanmaya devam etmesi gereken hayati bir ışıktır. The Flame’in yoğunluğu, savaş sonuçlarına bağlı olarak dalgalanır ve partinin güvenliğini ve akıl sağlığını etkiler. Sönmesi durumunda, ölümcül tarikat üyeleri saldırır, ancak hayatta kalanlar The Flame’i en düşük seviyede yeniden alevlendirir, oyunculara yolculuklarına devam etmek için son bir şans verir.
Macera, The Valley’de bir tutorial ile başlar ve The Mountain’da sona erer. Yol boyunca, oyuncular her bölümün sonunu belirleyen güvenli bir sığınak olan The Inn’de rotalar seçerler. The Sprawl, The Foetor ve The Shroud gibi çeşitli bölgeler rastgele düzenler ve olaylar sunar, her oyun deneyimini benzersiz kılar. Her bölge kendi zorluklarını sunar ve savaştan kaçınmak, partiyi son karşılaşmaya hazırlıksız bırakabilir.
The Crossroads’da, oyuncular her oyun için başlangıç dört kahramanlık partisini seçerler. Daha fazla kahraman işe alınabilir The Inn’de, ancak parti boyutu dört üye ile sınırlıdır. Oyuncular ilerledikçe, yeni kahramanları açan Candles of Hope kazanırlar ve seçeneklerini genişletirler. İlişkiler, stres seviyeleriyle birlikte kritik bir rol oynar - kahramanlar arasındaki olumlu yakınlıklar değerli avantajlar sağlarken, olumsuz ilişkiler dikkat dağınıklığına, hatalara ve artan strese yol açabilir, bu da bir kahramanın çökmesine neden olabilir.
Daha karanlık roguelike RPG macerası
Darkest Dungeon II, orijinal oyunun hayranlarını çekmek için birçok unsura sahip, ancak devam oyunu bireysel karakterlerin hikayelerine ve ilişkilerine daha fazla odaklanıyor. Orijinal oyunun büyük ölçekli takım yönetimini önemseyen oyuncular hayal kırıklığına uğrayabilir. Bireysel kampanyalar da orijinalin çok daha kısa, ancak birden fazla kampanya mümkündür.