İçteki ve dıştaki karanlıkla yüzleş
Darkest Dungeon II, antik bir kötülükle yüzleşmek için bir maceracı grubunu yönettiğiniz premium fantastik rol yapma oyunudur. Yol boyunca, yalnızca canavarlar ve diğer düşmanlarla değil, aynı zamanda partinizin iç anlaşmazlıklarıyla da başa çıkmanız gerekecek. Karakterlerinizin stresini ve birbirleriyle olan ilişkilerini yönetmek başarı için hayati önem taşır.
Orijinal Darkest Dungeon gibi, bu devam oyunu roguelike oyun mekaniğini vuzi tabanlı savaşla birleştiriyor. Darkest Dungeon II ile selefi arasında bazı farklılıklar var, ancak çoğu temel unsur tanınabilir. İkonik karakter tasarımları ve karanlık, melankolik fantastik estetik, oyunculara Urtuk: the Desolation gibi oyunları hatırlatacaktır.
Hayatta kalma mücadelesi
Önceki oyunu gibi, Darkest Dungeon II zorlu bir oyundur; erken denemelerin başarılı olması pek olası değildir. Ancak, oyunu yenme girişimlerinin her biri, başarısız olsa bile, yeni karakterler ve eşyalar açar gelecekteki oyunlar için. Başarı, farklı karakterlerin yeteneklerini birleştirmekten gelir ve kazanan stratejiler oluşturur. Ayrıca, karakterleri savaş hattınızdaki doğru pozisyonlarda konuşlandırmanız gerekecek.
Karakterlerinizin güçlerine rağmen, hâlâ savunmasız insanlardır. Korkutucu veya stresli deneyimlerle karşılaştıklarında, stres seviyeleri kazanacaklardır. Çok fazla stres, karakterin çökmeye neden olur, bu da diğer grup üyelerini rahatsız edebilir veya hatta zarar verebilir. Karakterler birbirlerinden hoşlanmamaya başladıkça, birlikte daha az iyi çalışacaklardır. Stres seviyelerini ve ilişkileri yönetmek, savaş kadar zorlu olabilir.
Kahramanın görevi ve yolculuk mekanikleri
Darkest Dungeon II’de, oyuncular, kötü güçlerin kaynağını yenmek için Dağa yolculuk etmeleri için akıl hocası The Academic tarafından yönlendirilir. Parti, The Stagecoach'u kullanarak, The Flame tarafından korunan çürümüş bir krallığı geçer, yanmaya devam etmesi gereken hayati bir ışıktır. The Flame'in yoğunluğu, savaş sonuçlarına bağlı olarak dalgalanır ve partinin güvenliğini ve akıl sağlığını etkiler. Sönmesi durumunda, ölümcül tarikat üyeleri saldırır, ancak hayatta kalanlar The Flame'i minimal bir seviyeye yeniden alevlendirir, oyunculara yolculuklarına devam etmek için son bir şans verir.
Macera, The Valley'de bir tutorial ile başlar ve The Mountain'da sona erer. Yol boyunca, oyuncular The Inn'de rotaları seçerler — her bölümün sonunu işaret eden güvenli bir sığınak. The Sprawl, The Foetor ve The Shroud gibi çeşitli bölgeler rastgele düzenler ve olaylar sunarak her oyun deneyimini benzersiz kılar. Her bölge kendi zorluklarını sunar ve savaştan kaçınmak, partiyi son karşılaşmaya hazırlıksız bırakabilir.
The Crossroads'ta, oyuncular her oyun için başlangıç dört kahramanlık partisini seçerler. The Inn'de daha fazla kahraman işe alınabilir, ancak parti boyutu dört üye ile sınırlıdır. Oyuncular ilerledikçe, yeni kahramanlar açan ve seçeneklerini genişleten Candles of Hope kazanırlar. İlişkiler, stres seviyeleri ile birlikte kritik bir rol oynar — kahramanlar arasındaki olumlu bağlar değerli avantajlar sağlarken, olumsuz ilişkiler dikkat dağınıklığına, hatalara ve artan strese yol açabilir, bu da bir kahramanın çökmesine neden olabilir.
Daha karanlık roguelike RPG macerası
Darkest Dungeon II, orijinal oyunun hayranlarını çekmek için birçok unsura sahip, ancak devam oyunu bireysel karakterlerin hikayelerine ve onların ilişkilerine daha fazla odaklanıyor. Orijinal oyunun büyük ölçekli takım yönetimini önemseyen oyuncular hayal kırıklığına uğrayabilir. Bireysel kampanyalar, orijinalin kampanyalarından çok daha kısa olmasına rağmen, birden fazla kampanya mümkündür.




